نکات مهم در انتخاب رنگ سازمانی

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

رنگ سازمانی چیست؟

مقدمه:

رنگ ها در زندگی روزمره ما حضور قابل توجهی دارند و می توان گفت بدون وجود رنگ، زندگی کسالت آور و افسرده کننده می شود. اما آیا می دانستید که رنگ ها در برندسازی نیز تاثیر غیر قابل انکاری دارند؟ به بیان دیگر، در صورتی که انتخاب رنگ سازمانی به شکل صحیح و اصولی انجام شود، می تواند در پیشرفت یک کسب و کار تاثیر قابل توجهی داشته باشد.  

رنگ سازمانی چیست؟

تعریف :

حتما شما هم متوجه شده اید که لوگوی اندروید به شکل یک ربات سبز رنگ است. این طراحی به قدری در ذهن تمامی ما جا افتاده است که نمی توانیم این آدمک را در رنگ دیگری بجز سبز، تصور کنیم. به طور مشابه، هنگامی که به اغذیه فروشی مشهور مک دونالد فکر می کنیم نیز ترکیبی از رنگ قرمز و زرد در ذهنمان مجسم می شود. همچنین مدت ها است که پاکبان ها را با لباس نارنجی رنگ می شناسیم.

رنگ سازمانی در حقیقت یک رنگ یا ترکیبی از چند رنگ است که به نوعی معرف یک شرکت بوده و با تکرار دائمی در سربرگ‌ها، لوگو، بسته بندی محصولات و… در ذهن مخاطب جا می افتد.

  بنابراین رنگ های سازمانی تاثیر مستقیم با احساس مخاطب نسبت به یک برند داشته و می توانند در موفقیت یک حرفه تاثیر به‌ سزایی داشته باشد.  

رنگ سازمانی چیست؟

نکات مهم در انتخاب رنگ سازمانی :

از آنجایی که رنگ سازمانی می تواند در احساس مخاطب نسبت به یک برند تاثیر فراوانی داشته باشد، در هنگام انتخاب رنگ سازمانی باید برخی نکات در نظر گرفته شود:  

  • در هنگام انتخاب رنگ سازمانی به محدوده سنی مشتریان و مخاطبین توجه نمایید. رنگ های شاد کودکان را جذب می کند، اما اگر مخاطب اصلی بزرگسالان هستند، از انتخاب رنگ های تند پرهیز نمایید.
  • جنسیت مخاطب در انتخاب رنگ های سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • حوزه کاری در انتخاب رنگ سازمانی بسیار مهم است و گاهی ممنوعیت استفاده از برخی رنگ ها وجود دارد. (مثلا باشگاه هواداران یک تیم، نمی تواند از رنگ تیم رغیب استفاده کند. یا سازمان اهدای خون باید از رنگ قرمز استفاده نماید.)
  • سعی کنید در انتخاب رنگ های سازمانی خلاق و متفاوت عمل کنید. مشابه بودن به سایر برندها حس تقلبی بودن محصولات را در مخاطب بوجود می‌آورد.
  • در صورتی که در سطح بین‌المللی فعالیت دارید، سعی کنید رنگی که به عنوان رنگ سازمانی انتخاب می کنید، در سایر کشورها نیز معنی خوبی داشته باشد یا دارای معنی خاصی نباشد. مثلا رنگ مشکی در کشور ما نماد سوگواری و اندوه است.
  • فراموش نکنید که می توانید ترکیب دو یا چند رنگ را به عنوان رنگ سازمانی انتخاب نمایید. اما هماهنگی این رنگ ها را حتما در نظر بگیرید.

طراحی خود را از صفر تا صد میتوانید به کادر مجرب فروشگاه آفرت لیزر بسپارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *