پلکسی کست یا اکسترود، کدام بهتر است؟

استعلام قیمت های روز از آفرت لیزر

فرض کنید تصمیم به خرید محصولات پلکسی مانند باکس هدیه یا گل، آکواریم یا تابلوهای ساخته شده از ورق اکرولیک گرفته اید. آیا می دانستید که دو روش ساخت متفاوت برای تولید این ورق های وجود دارد که موجب می شود محصول نهایی دارای ویژگی های متفاوت باشد؟ پلکسی کست یا اکسترود دو روش رایجی هستند که برای ساخت ورق های اکریلیک مورد استفاده قرار می گیرند، اگر می خواهید بدانید که از بین محصولات پلکسی کست یا اکسترود کدام یک برای شما مناسب تر است باید چهار سوال زیر را از خود بپرسید:

  • ضخامت محصول مورد نظر شما چقدر باید باشد؟
  • برای چه کاربردی به آن نیاز دارید؟
  • آیا حجم بالایی از محصول را نیاز دارید؟
  • آیا محصول پلکسی باید حتما ضد خش و مقاوم باشد؟
  • بودجه شما چقدر است؟

هدف نهایی این مقاله کمک به شما است تا تصمیم بگیرید کدام یک از گزینه ها برای شما مناسب تر از دیگری است. اما قبل از پرداختن به جزئیات، باید اصول اولیه خرید پلکسی را درک کنید. بنابراین برای اطمینان از خرید درست، بیایید با جزئیات بیشتری تفاوت پلکسی کست یا اکسترود را با هم بررسی کنیم.

پلکسی کست یا اکسترود، کدام بهتر است؟

ورق اکریلیک چیست؟

ورق های اکریلیک یا پلکسی گلاس جایگزین های فوق العاده ای برای شیشه هستند. اکرولیک یک هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف است و ورق های تولید شده از این ماده ترموپلاستیک با پلیمریزاسیون به دو روش کستینگ یا اکستروژن انجام می شود که کاملا با هم متفاوت هستند.

ورق های اکریلیک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند. از مهمترین ویژگی های آنها می توان به مقاومت، دوام و سبک وزن بودن اشاره کرد که اکریلیک را به یک جایگزین عالی برای تمام محصولاتی که با شیشه ساخته می شدند، تبدیل می کند.

از رایج ترین کاربردهای پلکسی کست می توان به نورگیر، گلخانه، پنجره، نمایشگر، لنز، انواع باکس پلکسی، استند رومیزی، جای برگه و کاتالوگ، تابلو پلکسی و غیره اشاره کرد.

تفاوت بین پلکسی کست یا اکسترود

هر دوی این محصولات از مواد یکسان (اکرولیک) اما به دو روش مختلف، کستینگ و اکستروژن ساخته شده اند.

روش کستینگ یا ریخته گری گرانتر از روش اکستروژن است. به همین دلیل ورق های اکسترود شده ارزان تر از پلکسی کست هستند. زیرا فرآیند تولید پلکسی کست بسیار سخت تر است.

تفاوت بین پلکسی کست یا اکسترود

پلکسی کست چیست؟

پلکسی کست یک ورق پلیمریزه تقریباً 95% است که از پلیمریزاسیون MMA در بین دو لایه شیشه ساخته می شود. در این یک فرآیند از دو صفحه شیشه ای کاملا تمیز و صاف برای ساخت قالب استفاده می شود. اندازه صفحات شیشه ای کمی بزرگتر از اندازه واقعی ورق اکریلیک است.

این پانل های شیشه ای در بین خود فضای خالی دارند برای تولید پلکسی کست، دور قالب را با سیلیکون پوشانده و سپس مواد چسبناک را داخل آن می می ریزند.

پلکسی کست چیست؟

مزایای پلکسی کست نسبت به اکسترود

  1. امکان تولید با ضخامت های مختلف؛
  2. محکم تر از ورق اکریلیک اکسترود شده؛
  3. قابلیت برش و سوراخ کردن آسان (معمولا برای حک لیزری یا برش لیزری از پلکسی کست استفاده می شود)؛
  4. امکان تولید با طیف گسترده ای از رنگ ها؛
  5. امکان سفارش در حجم کم؛
  6. مقاومت بیشتر در برابر خراش؛
  7. عالی برای ساخت محصولات سفارشی.

محصولات تولید شده از پلکسی کست

از ورق های پلکسی گلاس برای تولید محصولات بسیار متنوعی استفاده می شود که از پرکاربردترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع باکس پلکسی (جعبه گل، جعبه هدیه) صندوق انتقادات و پیشنهادات، جعبه نمایش محصول در ویترین و…)
  • محصولات اداری و رومیزی (استند رومیزی، جای کاتالوگ و کارت ویزیت، جای برگه و …)
  • انواع تابلوهای پلکسی

اکریلیک اکسترود شده چیست؟

فرآیند تولید

در فرآیند تولید اکریلیک اکسترود شده، از ماشین آلات پیشرفته با طول حدود 25/30 متر استفاده می شود که در آن، مواد اولیه ای از قبل به شکل PMMA در پالت قرار گرفته است. این پالت‌ها به یک انتهای دستگاه اکستروژن وارد شده و اندازه، ضخامت، رنگ و سایر مشخصات ورق اکریلیک مورد نیاز با استفاده از کامپیوتر توسط اپراتور در دستگاه تنظیم می شود و سپس محصول نهایی تولید شده از انتهای دیگر دستگاه خارج می شود.

به طور معمول، ورق اکریلیک با ضخامت نازک از نوع ورق اکسترود شده است.

مزایای ورق اکریلیک اکسترود شده

عالی برای کاربردهای ترموفرمینگ با حجم بالا،

ورق اکریلیک برای ساخت محصولات متنوع؛

ارزان تر از پلکسی کست؛

امکان تولید اکریلیک آینه ای؛

پلکسی کست یا اکسترود، کدام بهتر است؟
فروشگاه آفرت لیزر

پلکسی کست یا اکسترو: کدام یک را باید انتخاب کنید؟

همانطور که گفتیم برای انتخاب نوع مناسب ورق پلکسی یا اکرولیک مورد نیازتان باید به چند سوال پاسخ دهید. بیایید پاسخ این سوالات را با هم بررسی کنیم و نتیجه بگیریم که چطور می توانید تشخیص دهید که خرید پلکسی کست برای شما بهتر است یا اکسترود؟

برای چه کاربردی به آن نیاز دارید؟

-اگر محصول را برای ساخت گلخانه، پنجره یا آکواریوم می‌خرید، ورق‌های اکسترود شده بسیار عالی عمل خواهند کرد زیرا باید در برابر ضربه مقاوم تر بوده و متراکم تر باشند. اما برای محصولاتی مانند جعبه هدیه، باکس گل یا محصولاتی که نیاز به شکل‌دهی یا ماشینکاری دارند، بهتر است از ورق پلکسی کست استفاده کنید.

آیا حجم بالایی از محصول را نیاز دارید؟

-اگر حجم مورد نیاز شما زیاد نیست خرید پلکسی کست می تواند انتخاب عالی تری برای شما باشد اما اگر به این ورق ها در حجم بالاتر نیاز دارید پیشنهاد می کنیم، ورق های اکسترود شده را خریداری کنید.

بودجه شما چقدر است؟

ورق پلکسی کست، شفاف‌تر است و با استانداردهای بالاتری ساخته می‌شود، اما فرایند سخت تر آن، باعث می‌شود هزینه بیشتری نسبت به ورق‌های اکسترود شده داشته باشد. اگر بودجه کمی دارید، ورق اکریلیک اکسترود ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. اما اگر قیمت برایتان مهم نیست از بین پلکسی کست یا اکسترود، پیشنهاد می کنیم پلکسی گلاس را انتخاب کنید.

ضخامت محصول مورد نظر شما چقدر باید باشد؟

به طور معمول، ورق اکرولیک اکسترود شده می توان در ضخامت های بالاتری تولید کرد، معمولا ضخامت ورق پلکسی گلاس کمتر از ورق اکرولیک اکسترود شده است و به همین علت در کارهای ظریف مانند ساخت انواع باکس پلکسی یا استند رومیزی مورد استفاده قرار میگیرد.

چگونه تامین کننده مناسب پلکسی کست یا اکسترود را پیدا کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم مطمئنا می توانید تشخیص دهید که خرید پلکسی کست برای شما مناسب تر است یا اکسترود اما تصمیم سخت تر، انتخاب تامین کننده مناسب برای محصولات مورد نظر شماست. اگر تولیدکننده ای که انتخاب می کنید، معتبر نباشد و محصولی با کیفیت متوسط به دست شما برساند، احتمالاً استفاده از محصولات پلکسی نمی تواند رضایت شما را جلب کنید. بنابراین، تامین کننده ای را انتخاب کنید که بتواند اندازه، ضخامت، رنگ یا هر نیاز دیگری را که برای تولید محصول سفارشی خود دارید، براورده کند.

چرا فروشگاه آفرت لیزر به عنوان یکی از تامین کنندگان معتبر محصولات پلکسی شناخته می شود؟

در فروشگاه آفرت لیزر ، ما به نیازهای مشتریان خود اهمیت می دهیم. هدف نهایی ما این است که آنچه را که نیاز دارید دقیقا مطابق با درخواست تان در اختیار شما قرار دهیم. طی 10 سال گذشته در حال خدمت رسانی به صنایع مختلفی بودیم و سعی کردیم تمام تجربه و تخصص خود را برای ارائه انواع محصولات ساخته شده از ورق پلکسی و اکرولیک به کار بگیرید و محصولات متنوع و باکیفیتی را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهیم.

ما نیازهای شما را درک می کنیم و به آنها اهمیت می دهیم. برای جلب رضایت شما از ورق پلکسی کست یا اکسترود باکیفیت برای ساخت محصولات شما استفاده می کنیم و ساخت تمامی محصولات را در مدت زمان کوتاهی به پایان می رسانیم. قبل از تصمیم گیری برای خرید، به شما مشاوره می دهیم تا محصول مناسب خود را انتخاب کنید. بنابراین، می توانید با از کارشناسان ما کمک بگیرید تا محصولات پلکسی را مطابق با نیازتان سفارش دهید.

برای اطمینان از کیفیت محصولات ما می توانید نمونه کارهای پلکسی ما را در سایت مشاهده کرده و قیمت پلکسی را نیز با سایر تامین کنندگان مقایسه کنید. مطمئن باشید که ما بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با قیمتی مقرون به صرفه بر اساس سفارش شما، تامین خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *